Jakarta - Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Arianne Vreugd - WaarBenJij.nu Jakarta - Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Arianne Vreugd - WaarBenJij.nu

Jakarta - Bogor

Door: Arianne

Blijf op de hoogte en volg Arianne

03 Oktober 2011 | Indonesië, Bogor

Hallo dan!!

Hier weer even een kleine update...

Laatste bericht kwam uit Jakarta dus daar ga ik dan ook weer verder;

Na een prima nachtrust 's ochtends aangetreden voor ontbijt. Nu ben ik 's ochtends al geen eter maar zeker met die halve jetlag gaat dat vrij lastig. Voor mijn gevoel is het natuurlijk nog gewoon midden in de nacht maar goed, wat flensjes gegeten en terug naar de kamer om m'n tas weer in te pakken.

Gelukkig ging alles er weer in en kon ik bepakt en bezakt naar de receptie om te informeren over wat de makkelijkste en goedkoopste opties waren naar Bogor te reizen.
@ Dick, denk dat dat treintje niet meer bestaat, volgens hen rijdt er helemaal geen trein.
De manager van de receptie adviseerde mij om niet terug te gaan naar het vliegveld om daar de bus te pakken naar Bogor aangezien hij meerdere verhalen had gehoord waarvan de afloop minder relaxed was. Ik vroeg hem of dat was omdat ik alleen aan het reizen was, dat bevestigde hij met toevoeging: "and because you are a woman"...
Enfin, geen risico nemen en voor die paar centjes extra veilig in de taxi.

Heel aardige taxichauffeur die tijdens de rit vroeg: "excuse me ma'am, do you like music?" waarop ik antwoordde: "Ofcourse, put something on, doesn't matter what kind of music" waarna zijn gezicht opklaarde en vroeg: "Do you like the Backstreet Boys".
Uiteraard zei ik dat zij een van m'n favorieten waren en dat hij die muziek maar snel op moest zetten :D

Rit duurde ongeveer 2 uur (waarvan gelukkig niet full time Backstreet Boys te horen waren) en eigenlijk was dat gewoon een prima ritje.
Aangekomen in m'n 2e hotel, taxi reed voor en ik vroeg ter bevestiging nog even aan de taxichauffeur of dit wel ECHT mijn hotel was, zag er namelijk vrij luxe en groot uit maar niets bleek minder waar... dit is het plekje waar ik heerlijk 2 nachtjes zou blijven.

Geinstalleerd in de kamer en even op pad om een herkenningstochtje te maken... Bogor is blijkbaar niet zo toeristisch als ik bij voorbaat had gedacht... De enige bezienswaardigheid ben ik :D
Word ongegeneerd aangegaapt als ik op straat loop terwijl ik mij bewust "netjes" heb aangekleed etc. zelfs ik word er een beetje verlegen van als het meisje van de KFC zegt: You are beautifull miss.

Temperatuur is best wennen dus na m'n rondje wandelen vond ik het wel weer tijd terug te gaan naar het hotel, duikje genomen in het zwembad en chillen op de kamer.

Vandaag stond de botanische tuin op de planning. Na een wandeling van 20 minuutjes (waarna het zweet al weer van m'n hoofd afdroop en ik de nodige vriendelijke, weigerende hoofdbuiginkjes had gemaakt) kwam ik bij de ingang.
Daar werd ik gevraagd op de foto te gaan met een meisje die het blijkbaar ook niet gewend was toeristen te zien, begin me echt een celeb te voelen ;)

Prachtige, grote tuin in geweest.. mooie bomen en bloemen, echt cool om te zien.
Weg terug vinden was iets minder cool, half verdwaald en de uitgangen die open zouden moeten zijn waren gesloten waardoor ik helemaal terug moest naar de hoofdingang, smoelaf!!
Ondertussen staande gehouden door een groepje kinderen die een opdracht voor school moesten doen of ze me wat vragen mochten stellen en daarna, ja hoorrrr op de FOTO :D
Vind het allemaal behoorlijk vermakelijk.

Na deze fikse wandeling was ik tegen het oververhitte aan en besloot bij terugkomst direct het zwembad in te duiken... wat een heerlijkheid!

Had besloten voor morgen een hotel/guesthouse in Bandung uit te zoeken die iets centraler gelegen is zodat ik ook 's avonds even een kort wandelingetje kan maken.
Voel me op deze plek nog niet veilig genoeg om dat te doen.
Is helaas niet gelukt, heb het hotel waar ik graag zou willen verblijven qua ligging wel een mail gestuurd, dus hoop dat zij een kamertje vrijhouden.

Ga me nu nog even verdiepen in het beste vervoersmiddel van Bogor naar Bandung en dan lekker slapen!

Tot snel!
Kus

  • 03 Oktober 2011 - 14:06

    Marc:

    Je lijkt idd. wel een celeb, kun niet paar bodyguards scoren voor weinig, en tevens als chauffeur gebruiken. :)

  • 03 Oktober 2011 - 15:00

    Heleen:

    Ik had wel verwacht dat ze wat gewend waren qua toerisme, maar dat valt blijkbaar tegen.
    Blijkbaar lig je al te slapen, want ik kan je op zowel Skype als MSN niet vinden. Ben ondertussen druk doende om Skype hier ook draaiende te krijgen.

  • 03 Oktober 2011 - 17:12

    Cobie:

    Je krijgt nog conditie met het wandelen.

  • 03 Oktober 2011 - 18:05

    IJtske:

    Wel leuk dat het nog niet zo toeristisch is. Spreken ze dan wel een beetje goed engels?

    Klinkt iig allemaal heerlijk. Op naar de volgende locatie!
    Kus

  • 03 Oktober 2011 - 19:07

    Eef:

    Ha beautifull Miss,

    2 uur in een privé-taxi, hoppa! Gaaf dat je naar de botanische tuin bent geweest, On werd er helemaal blij van toen hij 't hoorde, hij was er 5 jaar geleden. En je zit dus weer in een meeeeeegarelaxt hotel mét zwembad.... Heerlijk hoor! Op naar Bandung, hoop dat je een beetje in een dag/nacht ritme zit en volop kan genieten van de volgende trip. Dikke knuffels

  • 04 Oktober 2011 - 08:21

    Ada:

    Heb je gevraagd of je een exemplaar van die foto met de kinderen krijgt?
    Is volgens mij heel goed voor een positief zelfbeeld als je een dipje hebt. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bogor

Trip to Java en Bali

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2011

.

19 Oktober 2011

Bali

14 Oktober 2011

Yogjakarta - Bromo - Ijen - Bali

14 Oktober 2011

Yogjakarta - Bromo - Ijen - Bali

11 Oktober 2011

Yogjakarta
Arianne

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 15615

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 12 Juli 2014

Trip to Nepal & Vietnam

30 September 2011 - 21 Oktober 2011

Trip to Java en Bali

Landen bezocht: