Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Arianne Vreugd - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Arianne Vreugd - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Arianne

Blijf op de hoogte en volg Arianne

19 Oktober 2011 | Indonesië, Bali

Ha lieve mensen!

Dit is mijn laatste verslag uit het verre Indonesie…

Vandaag is mijn laatste volle dag ingegaan op het fijne eiland Bali.
Mijn laatste verslag kwam uit Lovina waar mijn kleine trip op Bali begon.
Het snorkelen was echt fantastisch! Dit was mijn eerste, maar zeker niet de laatste keer dat ik de onderwaterwereld heb mogen zien. Wat is het onwijs gaaf om al die kleuren, visjes, koraal en al het andere moois te ontdekken!!

Mijn kapitein was de jongen die mij vanaf de bushalte ook naar het hotel gebracht heeft: transport, transport?!

Na het snorkelen even een douche genomen en toen werd ik weer opgehaald om naar de hotspring te gaan. Komang was ook hierin mijn “begeleider”… de hotspring is gewoon een soort zwembad met warm water wat uit de bergen komt. Klinkt dus allemaal iets spectaculairder dan het eigenlijk was :-) Desalniettemin was het heerlijk te zwemmen in dit warme water!

’s Avonds afgesproken om nog even ergens iets te gaan drinken, het was immers zaterdag en dan zou er een bandje optreden in Lovina. De rest van de tijd is er namelijk ’s avonds weinig/niets te beleven.
Opgehaald en richting een seafood restaurantje om een ordinaire fish and chips te eten :D
De rest was namelijk vrij prijzig en zoals eerder beschreven komt de rijst echt een beetje m’n neus uit… lekker patatjes eten dus!! Daarna met Komang naar een achteraf straatje waar de “locals” gegrilde mais eten en bier drinken. Grappig om te zien maar had wel zin in wat gezelligheid dus op naar een cafe waar een band aan het optreden was.

Terwijl ik naar de supermarkt aan de overkant liep hoorde ik m’n naam roepen… heel maf!! Uit het niets verscheen Philipp (de Duitse jongen waar we in Java veel mee zijn opgetrokken)!!!!!!
Echt zo onwijs leuk om hem weer te zien en zijn avonturen te horen, het is heel raar maar op de een of andere manier krijg je snel een soort “hechte” band als je samen aan het reizen bent gegaan.

Philipp was in de bar met de manager van zijn hotel en met z’n 4-en gezellig een biertje gedronken.
Kroeg sluit vrij vroeg dus op naar een club, inmiddels Komang z’n zus gespot met een vriend dus met z’n 6-en naar het “echte” feest. Nouuuu…. Ik denk dat mijn kleine zusje het fantastisch had gevonden maar zoals jullie weten is club-muziek niet echt mijn ding :-)
Al met al een leuke avond gehad en lekker naar bed.

Ik wilde graag naar Ubud maar ik besefte dat mijn tijd begon te dringen.
Via het hotel had ik begrepen dat er maar 1 x per dag een bus gaat naar Ubud (wat mijn volgende stop op de planning was) en dat was om 9 uur ’s ochtends. Aangezien ik een beetje moe ben van die busreizen en de taxi via het hotel nogal prijzig was (ongeveer 35 euro) heeft Komang aangeboden met me mee te gaan naar Ubud op een scooter. Op zich erg gezellig, hebben veel lol samen en wel een soort klik. Wees gerust, er zal geen programma ingeschakeld moeten worden om ons te herenigen in Bali want zo serieus is het allemaal niet. Hebben vooral een leuke tijd samen en daarbij is het voor mij heel handig dat er een Balinees bij is want dan kan hij de “moeilijke” dingen regelen in z’n eigen taal en de nodige voordelen qua prijzen etc.

Hele mooie rit gehad door de bergen met de scooter, nog gestopt bij een tempel waar een ceremonie aan de gang was. Ik kwam er niet zo goed uit waar de ceremonie nou precies over ging maar het was in ieder geval heel bijzonder tezien. Verder kon je daar op de foto met allerlei dieren zoals slangen, vleermuizen, uilen etc etc… uiteraard heb ik daar voor gepast!
Rit vervolgd en na een heel beurse kont aangekomen in Ubud.

Jammer genoeg had ik maar 1 nachtje de tijd in Ubud maar had me daar denk ik wel langer kunnen vermaken. Lekker wat gegeten en op zoek naar een hotel of iets dergelijks.
Beland in een heel fijne bungalow, dicht bij het centrum.
Het voordeel van reizen met scooter is dat je dat ding altijd tot je beschikking hebt en je de lange afstanden niet moeilijk hoeft te doen maar gewoon de scooter te pakken.

’s Avonds wat rondgelopen en m’n eerste souvenir gescoord voor lief nichtje Eva. De Balineese kikker is hier toch verdomd lastig te vinden moet ik toegeven, damn!!
In Thailand word je ermee doodgegooid maar in Bali ging dat nog niet zo makkelijk!

Lekker geslapen en de volgende dag naar het Monkey forest. Dit is, zoals het woord al zegt, een soort gebiedje met heel veel apen/aapjes. Heel grappig om te zien, ben nog nooit in Apenheul geweest maar denk dat het ongeveer hetzelfde is. Hou vooral je tas dicht want ze graaien alles uit je handen vandaan (zoals ook BIJNA Eva haar Balinese kikker maarrrrrr beschermd met m’n leven ;)) Leuke foto’s gemaakt en richting uitgang. Inmiddels hing er een aapje in m’n schoenen omdat er toch wel heel mooie glitters op m’n slippers zaten, heel schattig!

Tas weer op de scooter geladen en richting Kuta. Kuta is mijn eindbestemming op Bali omdat ik nog een paar dagen aan het strand wilde doorbrengen.

Tja… wat kan ik zeggen over Kuta. Ik zou er niet snel nog een keer heengaan, snap deze hele stad
niet. Plan was om een lekker, goed hotel uit te zoeken om de laatste paar nachten te genieten maar de prijzen zijn hier bizar hoog. 200 euro voor een hotelkamer per nacht is meer regel dan uitzondering… daar dus maar voor gepast en een midrange hotel opgezocht en gevonden.
Kuta staat bekend om het nachtleven dus dat wilde ik wel eens meemaken. ’s Avonds op de scooter gestapt om de buurt te verkennen, het eerste wat ik zag was een Mc Donalds..whoejoeeeeeeeee!!!!
Helemaal happy de peppy naar binnen om een Big Mac te bestellen, wat is ie dan lekker!!
Daarna doorgereden en een kroegje gevonden waar een bandje speelde, duurde alleen maar tot 12 uur dus via de ober te horen gekregen waar het echte nachtleven zich dan zou moeten bevinden.
Na een paar biertjes die kant op en een tentje binnengestapt waar we een te gek Australisch stel hebben gevonden. Waren enigszins op leeftijd maar dit was hun laatste avond en wilden daar nog even goed gebruik van maken… onwijs gelachen met die mensen! Stond een pooltafel dus er werd vrolijk gepoold uiteindelijk ook door mij… Zoals Suus, Le, Kim en Deb weten is dat nou niet echt iets waar ik supergoed in ben dus maakte niet echt indruk daarmee :S Van “ellende” maar weer bier besteld… je moet toch ergens goed in zijn :D
Hierna nog een kroegje opgezocht maar hadden hem allemaal al aardig zitten dus vrij snel weer richting hotel gegaan.

Volgende dag een dagje strand op de planning maar ook dit viel een beetje tegen. Via het hotel is het maar 5 minuutjes lopen alleen zijn daar geen ligbedjes of parasols. Ik kan niet de hele dag in de volle zon zitten dus een fikse strandwandeling gemaakt naar een plek waar dat wel het geval was… behoorlijke uitbuiting natuurlijk want de prijs wordt per uur berekend. Zwemmen is vrij lastig aangezien de golven veel te hoog zijn en je dus bijna niet door de branding heen komt… vandaar ook dat er zooooooo veel Australiers zijn die hier komen om te surfen.
’s Avonds nog even kort iets gedronken maar op tijd weer naar bed.
Vandaag vond ik dat het tijd was voor een relaxed dagje dus weinig uitgevoerd, beetje aan het zwembad gelegen, potje gekaart en met de scooter naar Sanur gereden. Dit is ook een badplaatsje in Bali en ik moet zeggen dat dat wel een fijne plek is.
Net een massage op de kamer gehad en ik dacht dat ik inmiddels wel wist hoe pijnlijk zo’n massage kan zijn maar verdomd dat het iedere keer erger lijkt te worden. Vrouwtje heeft me behoorlijk toegetakeld maar achteraf geeft het toch altijd wel weer een relaxed gevoel!
Straks even op zoek naar internet om dit verslag te versturen, op de een of andere manier geeft de laptop aan dat Windows geen certificaat kan vinden om verbinding te maken met het netwerk en ik ben natuurlijk niet zo handig met die dingen dussss na allerlei opties te hebben “gecontroleerd” waarvan ik dacht dat het te maken zou hebben met het probleem ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik niet weet wat er aan de hand is :)
Vond het onwijs leuk dat jullie zo met me hebben meegeleefd en hebben gereageerd op de verslagen.

In het begin voelde ik me af en toe
best een beetje eenzaam en jullie reacties maakte dat ik me minder allenig voelde, thanks daarvoor!

Het waren 3 fantastische weken maar kan ook niet wachten om weer lekker in het Nederlands te kletsen en vooral heel veel knuffelen met iedereen en vooral met m’n kleine, lieve Djara en Denzell!

Tot snel!!
Dikke kus

  • 19 Oktober 2011 - 14:58

    Ijtske:

    Mooi verhaal weer.
    Zijn die massages te vergelijken met de thaise massage? Kan me herinneren dan die zeer zeer zeer pijnlijk was.

    Jammer dat Kuta een beetje tegen valt. Had leuk geweest als je laatste lokatie helemaal geweldig was, maar volgens mij kan dit de pret niet drukken.

    Genietse nog even en dan hoor ik thuis al je verhalen :D. En kan ik je foto's zien (als je die gemaakt hebt ;))
    Kus

  • 19 Oktober 2011 - 15:13

    Suzanne:

    Ik heb je vast opgegeven voor grenzeloos verliefd ;)
    Ik ben druk aan t trainen geweest en ben zowaar nog beter geworden haha, dus we moeten maar weer n keer gaan poolen!
    Tot snel X

  • 19 Oktober 2011 - 16:16

    Roeline:

    Ook erg leuk om al je verslagen te lezen. Ik hoop je snel weer te zien.

    Groetjes
    roel

  • 19 Oktober 2011 - 16:36

    Marc:

    Dus je komt terug…?
    Dat is jammer, ik had je graag een x opgezocht daar :)
    Ik vond het leuk al je avonturen en belevenissen gelezen te hebben.
    Je hebt vast nog een week nodig om bij te komen van je vakantie.
    Hele fijne terugvlucht en tot laterzzz.
    Oja, en nog gefeliciteerd met Djara!! Haha :)

  • 19 Oktober 2011 - 17:45

    Eef:

    Heeeeee, wereldreiziger!!!! Phillip wordt natuurlijk Flip in spreektaal, dat begrijp je... 3 weken zitten er bijna op. Ben ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij dat je morgen weer terug komt. Hoop dat je een dikke trui bij je hebt, 's nachts vorst aan de grond hier, brrrrr. Straks weer lekker met je kleine schat onder een dekentje op de bank, goede reis lieverd, hoop dat je 'charmanter' reisgezelschap hebt dan op de heenweg, dikke kus

  • 19 Oktober 2011 - 18:17

    Christel:

    Jeetje, de 3 weken zitten er alweer op. Wat is het snel gegaan! Wens je een hele goede terugreis en tot snel!

    Dikke kus

  • 19 Oktober 2011 - 18:49

    Dick:

    Hé Ari,

    Time flies... je hebt een bulk mooie ervaringen opgedaan en een overdosis aan herinneringen om naar terug te kijken. organiseer maar een avondje, dan komen we foto's kijken. Goede reis terug en hou je bagage in de gaten ;) CU.

  • 19 Oktober 2011 - 19:30

    Cobie:

    Geniet nog even van je laatste dagje. En idd gefeliciteerd met Djara. Ik hoop dat je nog wat geld over hebt, want ze moet nodig naar de kapper.:)
    Goede terugreis en tot vrijdag.
    Groetjes

  • 19 Oktober 2011 - 21:23

    Trudy:

    Komang gaat je nog missen maar wij zijn blij dat je weer naar huis komt.Prettige vlucht terug en zaterdagmiddag een lekker koud HEINEKEN biertje? X

  • 20 Oktober 2011 - 06:48

    Denzell:

    Joehoe!! Tante Arianne komt lekker naar huisje toe!! Ik kom jou ophalen bij de vliegtuigen! Tot morgen.

    Dikke kus

  • 20 Oktober 2011 - 20:34

    Jolanda:

    Hoi Arianne,
    Heel goede reis terug! Je hebt weer prachtige belevenissen om op terug te kijken. Goud waard!!
    Tot dinsdag. Groetjes :) Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Trip to Java en Bali

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2011

.

19 Oktober 2011

Bali

14 Oktober 2011

Yogjakarta - Bromo - Ijen - Bali

14 Oktober 2011

Yogjakarta - Bromo - Ijen - Bali

11 Oktober 2011

Yogjakarta
Arianne

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 15610

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 12 Juli 2014

Trip to Nepal & Vietnam

30 September 2011 - 21 Oktober 2011

Trip to Java en Bali

Landen bezocht: