Pangandaran - Yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Arianne Vreugd - WaarBenJij.nu Pangandaran - Yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Arianne Vreugd - WaarBenJij.nu

Pangandaran - Yogjakarta

Door: Arianne

Blijf op de hoogte en volg Arianne

09 Oktober 2011 | Indonesië, Jogjakarta

Goodmorning!!!!!!!

Er was een kleine change in plans na m'n laatste reisverslag...

De avond dat ik het laatste verslag schreef, bleek een erg gezellige avond in de bar te zijn.
De Nederlandse meisjes gingen op tijd naar bed omdat de volgende dag de trip naar Yogja op de planning stond en ik had nog wel even zin te blijven.
Even werd iets langer, heel gezellig gezeten met wat toeristen uit Duitsland en locals waaronder een gast die een guesthouse heeft in Yogja.

Langzaamaan druppelde iedereen zo'n beetje naar huis maar dat gold niet voor mij :D
Blijven plakken tot vroeg in de ochtend waar ik dus werd "overgehaald" om toch nog 1 dagje te blijven. Zoals jullie weten heb ik de ruggegraat van een kwal op het moment dat er wat biertjes gedronken zijn dus om 7 uur 's ochtends de wekker gezet om de meiden te vertellen dat ik niet mee zou gaan naar Yogja die dag.
Daarna nog even geslapen, ontbeten en heerlijk gechilld op het strand.
Einde van de middag nog een dutje en met de tourguide van de vorige dag nog naar een recreatiecentrum geweest met witte stranden, hertjes, flying dogs (grote vleermuizen ofzo) en aapjes!!
Daarna weer naar de kamer om even te douchen en 's avonds naar m'n "stamkroeg".
Daar opnieuw een andere, Duitse jongen ontoet die mij vertelde dat hij de volgende dag ook naar Yogja zou reizen.

Had via de gids een pick up service geregeld zodat ik opgehaald zou worden in het hotel, gebracht zou worden naar treinstation en daar ook een ticket klaar zou liggen zodat ik daar lekker niet over na hoefde te denken. Als ik met de local bus zou gaan had ik tussendoor fietstaxi's moeten pakken etc.. en dit leek me gewoon gerelaxed!!
Die avond netjes "op tijd" naar bed gegaan en de mini-van kwam mij netjes om 9 uur ophalen om naar station te gaan.
Terwijl ik m'n tas aan het pakken was hoorde ik iemand uit het raam schreeuwen: "hurry up, hurry up Arianne" Bleek het Duitse Thomas te zijn waar we eerder de tour mee hadden gedaan, erg leuk... wist niet dat hij en z'n vriendin nog in Pangandaran waren. Volgende stop werd de Duitser van de avond ervoor opgehaald, ook weer herkenning en als laatste de Indonesier van het guesthouse in Yogja. Kortom, een kleine reunie van de mensen die ik die paar dagen had ontmoet!

Ik was samen met Bedhot (de man van het guesthouse) de enige die Business Class zouden reizen en er waren 2 tickets naast elkaar geregeld. Altijd klein beetje jammer want als ik aan het "reizen" ben, ben ik niet zo praterig, dan wil ik gewoon chillen, uit het raampje kijken en wat dutten maar goed... dat zat er dus niet in met hem naast me :)
Op een gegeven moment vertelde hij dat hij voor mij een kamer had vrijgehouden en of ik deze wilde omdat er nog meer mensen een kamer wilde hebben maar de kamers op waren. Ik wist niet waarom hij die kamer had vrijgehouden maar deze kost me ongeveer 10 euro p/n en daarbij hoefde ik dan niet te leuren of er ergens een kamer vrij was dus ook dat was wel relaxed. Bovendien kon ik gewoon achter hem aan dartelen en hoefde ik niets te zoeken, gemak dient de mens... zeg maar!!

Guesthouse is hier heeel cool, echt zo'n homestay. Huiselijk, kamers zijn klein maar met supergave schilderingen (die die gast gemaakt heeft) en het enige nadeel is dat er opnieuw geen beddegoed of warm water is. Maar ook dat overleef ik wel...

Philipp (de Duitse jongen) zit in hetzelfde guesthouse als de 2 Nederlandse meiden dus hij kwam gisterenavond langs om te vragen of we met z'n allen wat zouden gaan eten... GEZELLIG!!
Mijn guesthouse is btw veel leuker dan die van hen, haha!!
Lang verhaal proberend kort te houden, 's avonds met z'n 4-en gaan eten, daarna nog even op zoek naar barretje. Heel cool rock-barretje gevonden waar we onderweg opnieuw die gast van dit guesthouse tegenkwamen, Yogja is een stad maar met de intiemheid van een dorpje ofzo.
Philipp speelt gitaar dus begon hier mee te jammen en ik werd het podium opgezet om mee te zingen... WHAAAAAAAAAAAAAAA, SCARY!!!!

Knikkende knieen, trillende handen heb ik eerst Proud Mary gezongen en toen het zweet van m'n hoofd gutste en ik het podium afsprong moest ik er nog 1 doen... Blijkbaar vond iedereen het leuk om mij zo te zien shaken!! Bed of Roses gezongen samen met de zanger van de band wat heel cool was.
Had nooit gedacht dit ooit eens te doen, wat was ik nerveus!!

Daarna nog even wat gedronken en terwijl de band naar huis ging, waren ze heel schattig en vroegen of ik snel weer mee zou gaan zingen etc, whaha!!! Volgens mij was het niet echt hoogstaand kwaliteit, maar het was lief bedoeld!

Eigenlijk gewoon een te gekke avond gehad, opnieuw nieuwe, leuke mensen ontmoet en grappige dingen meegemaakt.

Ga zo op zoek naar Sultans Palace want daar zou een traditioneel balletvoorstelling zijn en een beetje ronddartelen...

Lieverds.. tot snel!!

Oh nog even:

@ Jess: m'n backpack is nog steeds heel hoor! Het was m'n handtas die kapot was gegaan.

@ iedereen die moest lachen.. kill you ;)
Het lachen verging mij wel even na het horen van het busongeluk in Bandung, toch niet geheel ongegronde angst, heel heftig!

Last but not least, sorry voor al mn typfouten van vorige verslag. Had nog niets gedronken maar had geen licht... hoewel de helft dit niet zal geloven is het echt waar :D

xx

  • 09 Oktober 2011 - 03:23

    Linda:

    Wat leuk dat je steeds dezelfde mensen weer terug ziet!
    Hahaha, misschien word je straks gevraagd voor The Voice of Indonesia! ;)
    Nou, ik ga slapen! Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal! Have fun! xx

  • 09 Oktober 2011 - 07:27

    Jess:

    wauw! begin nu toch lichtelijk jaloers te worden. Wat gaaf dat je gewoon hebt besloten hebt om dit te doen en wat een top ervaring zeg!! had ik maar t lef om t gewoon te doen! Geniet lekker verder!! xx jess (ben blij dat die tas t gehouden heeft, voelde me echt een sukkel,ha,ha,ha).

  • 09 Oktober 2011 - 08:00

    IJtske:

    Wat een ervaringen! Je blijft steeds je grenzen verleggen. Heel stoer!
    Hebben we ook nog filmpjes van proud mary? ;)

  • 09 Oktober 2011 - 09:13

    Dick:

    He Ari, Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt, eigelijk zou je alles moeten filmen, heb je je eigen roadmovie ;) Je hebt het steeds over "die gast" weet je z'n naam dan niet? Ga je nog naar de Merapi, of is ie nog te onrustig? Veel plezier weer en het is leuk je belevenissen op de voet te volgen. Menyenangkan!

  • 09 Oktober 2011 - 09:26

    Heleen:

    Fijn dat je dit stuk op zondagochtend hebt geplaatst. Hebben we straks wat om over te praten bij de koffie :D

    Nog ff en dan doe je niks anders meer dan slapen in hostels, whahaha!
    Klopt je reisschema nu trouwens weer? Dus met andere woorden: Ga je de 11e naar Solo?

  • 09 Oktober 2011 - 10:27

    Leonie:

    Wat een stoere zus heb ik toch!! Gewoon op het podium gestaan :) Wij hebben trouwens nog steeds geen internet thuis.. Dinsdag komt er een monteur dus waarschijnlijk vanaf woensdag weer skype?! xx

  • 09 Oktober 2011 - 12:25

    Eef:

    Kijk, je bent gewoon heel slim en zakelijk om in Indonesie als artiest te worden ontdekt, veel grotere afzetmarkt... Jaaa, filmpje van Proud Mary!!!! En foto's... of staan die op je facebook??? Time flies, je bent al bijna op de helft. Stoere Jannes, geniet ze en een dikke knuffel

  • 09 Oktober 2011 - 15:09

    Heleen:

    Trouwens... Ik hoorde net dat ome Ernst en tante Anja ook in Yogja zitten. Dus als je eens met je reet uit die kroeg vandaan komt, dan kun je naar ze op zoek. ;)

  • 09 Oktober 2011 - 17:51

    Cobie:

    Leuk verslag weer!! En grappig dat je dezelfde mensen weer tegenkomt. Kan je niet ergens een lakentje kopen? Lijkt me niet erg fris zo.;-)

  • 09 Oktober 2011 - 20:16

    Marc:

    Hey zuipschuit, je bent helemaal geacclimatiseerd zo te zien :#)
    Leuk verslag!! Baik Wisata.

  • 09 Oktober 2011 - 20:43

    Trudy:

    Je gaat het wel heel leuk vinden.Je komt toch nog wel terug?
    Zal ik je alvast opgeven voor , The Voice, ? Ik meen mij ook een karaoke avond te herinneren in een of ander bugalowpark met de fam. dat jij een prachtig duet zong met Carlo.Angels van Robbie Williams.Al was dat ook al laat op de avond dus ook na de nodige alcoholische versnaperingen. Veel plezier nog.x

  • 11 Oktober 2011 - 07:42

    Gerdien En Andre:

    hoi Arianne,
    wij volgen je nu ook, dank zij Heleen.
    gewoon enig om je verhalen te lezen.
    Ik vind het gewoon top wat je doet!
    gr. Gerdien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Trip to Java en Bali

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2011

.

19 Oktober 2011

Bali

14 Oktober 2011

Yogjakarta - Bromo - Ijen - Bali

14 Oktober 2011

Yogjakarta - Bromo - Ijen - Bali

11 Oktober 2011

Yogjakarta
Arianne

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 15609

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 12 Juli 2014

Trip to Nepal & Vietnam

30 September 2011 - 21 Oktober 2011

Trip to Java en Bali

Landen bezocht: