Yogjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Arianne Vreugd - WaarBenJij.nu Yogjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Arianne Vreugd - WaarBenJij.nu

Yogjakarta

Door: Arianne

Blijf op de hoogte en volg Arianne

11 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Hier weer even een klein teken van leven...

Sultans Palace was best grappig te zien, die traditionele dans was... tja... best bijzonder :D
Daarna nog even rondgelopen daar maar vond het niet zo heel spannend. Daarna door naar het watercastle wat ook een beetje deceptie was.
Verder wilden we naar de birdmarket maar die bleek pas verplaatst te zijn dus fietstaxi gepakt en naar de birdmarket.. FOUT!!!
Zoals jullie weten ben ik best wel een beetje een dierenliefhebber en dan wil je daar gewoon niet zijn. Ik begrijp dat het voor hen allemaal "normaal" is enzo maar 10 vogels in een kooitje, honden in een kooi die zich niet eens om konden draaien en in de volle zon stonden... WALGELIJK!!!
Heb nog even met een puppy in een kooi gespeeld, op het moment dat ik begon te "praten" tegen hem werd ie helemaal blij, pootje door de tralies, proberen te likken enzo.. heb tegen Tielke, Linda en Philipp gezegd: "nu ga ik weg want anders barst ik in tranen uit" Vond het echt niet leuk daar.

Daarna bij een vegetarisch tentje heerlijk gegeten en terug naar het guesthouse.

's Avonds weer met z'n allen "traditioneel Indonesisch" gegeten... bij zo'n tentje waar je op een paar kleden aan de straat je keuze op een blaadje moet invullen etc. Klinkt natuurlijk fantastisch... was ook heel leuk totdat ik ineens iets heel groots over de vloer/posters aan de zijkant zag lopen, dit was geen gewone kakkerlak dit was een mega, half vliegend exemplaar, gadverdamme!!! Eetlust verloren en wilde daar zo snel mogelijk weg. Denk dat ik inmiddels wel enigszins gewend ben aan beestjes en het hoeft echt niet allemaal brandschoon en fris maar dit... blurghhhhhhhh!!
Vervolgens op tijd terug om te gaan slapen aangezien we allemaal de tour Borobudur/Prambanan op de planning staan en zouden we om 5 uur opgehaald worden.
Aangekomen in het hotel bleek Bedhot (die gast van het Guesthouse.. Dick, zo heet ie dus :D maar meestal vergeet ik gewoon de namen) nog wakker en hebben we op het terras nog even iets van lokale rijstwijn gedronken.. heel apart!
Ging uiteraard weer veel te laat naar bed en had ook bijna m'n tijd verslapen.
Om 5 voor 5 wakker en snel m'n spulletjes gepakt en daar zat de chauffeur al te wachten. In het busje gesprongen en op naar Borobudur. Het was nog vroeg toen wij daar aankwamen dus nog niet heel veel toeristen en besloten om met z'n 6-en een guide te "huren" om ons wat extra informatie te geven.
Blij dat we dat gedaan hebben, zo kom je toch weer meer te weten. Na 2 uur kregen we ontbijt aangeboden en gingen we naar de Hindoeistische tempel Prambanan.
Ook hier met een aantal een guide gehuurd maar dat was echt een lachtertje!!
Deze meneer bleek ook Beatrix en Willem Alex rond te hebben geleid, whahaha!!!
Deze man kende alle jaartallen uit z'n hoofd en was gewoon z'n standaard speech aan het afsteken. Op het moment dat je iets vroeg raakte hij van slag en begon het verhaal weer van voor af aan...
Uiteraard wel heel erg gelachen hierom :D

Rond half 2, zwaar oververhit, terug in de stad en daar besloten om te gaan lunchen en een zwembad op te zoeken om af te koelen.

Voor € 1,- een zwembad gevonden waar we een duik hebben genomen, afgekoeld/opgedroogd en weer terug om beetje te chillen. 's Avonds weer met z'n allen gegeten, ge-uno-d (of hoe je het voltooid deelwoord van uno-en dan schrijft... als het al een werkwoord is :D haha) en een biertje gedaan.
Vandaag is Philipp met de bus een richting opgegaan, vanavond hebben Tielke en Linda een ticket richting Bali dus vanaf hier zijn onze wegen gescheiden.

Vandaag had ik werkelijk een keer NIETS op de planning en dat heb ik eigenlijk ook zo gelaten. Geprobeerd uit te slapen, gelezen, gehangen en veel gekletst in het hostel.
Nog even gelunchd met Tielke en Linda en daarna weer terug om verder te hangen.
Vanavond even een tas en een petje gekocht, beide voor € 1,50 en dan nog ben ik waarschijnlijk afgezet, maar ja.. who cares?!

Morgen vertrek ik voor een 3-daagse tour richting Bromo. Om daar te komen staat er een busreis van 11 uur op de planning, pfff... kan niet wachten :p
Daar een hotelovernachting en daarna naar Ijen (ook iets met vulkanen dacht ik :)) en vervolgens word ik gebracht naar het punt waar ik met de veerpont naar Bali kan.

Onwijs bedankt voor alle leuke reacties, vind het zo leuk te lezen dat jullie me volgen!

@ Cobie: ik heb een slaaplaken waar ik in kan slapen en de kussen stop ik in een van m'n shirtjes, creatief met beddengoed zeg maar :D
Hoe is het met mijn allerliefste? Zou graag een foto'tje van haar willen...

@ Trudy: oh ja!!! Haha, hoe kon ik die avond met Carlo nou vergeten?!

@ Eef: er staan inmiddels wat foto's op Facebook.. niet alles, er moet nog wel wat overblijven om samen te bekijken!

@ IJtske: geluidmateriaal is er (godzijdank) niet :D

@ Dick: Merapi beklimmen?? Wat denk je zelf??? Haha... ik verleg wat grenzen maar je kunt ook te ver gaan ;)

@ Marc: jij zou het hier fantastisch vinden qua prijzen en lekkere biertjes :D

@ Gerdien & Andre: wat onwijs leuk dat jullie ook meeleven!!

Dikke kus voor jullie allemaal!!!
Heel veel liefs, xx


  • 11 Oktober 2011 - 16:09

    Carlo:

    Iets met Vulkanen?!? Ik ben gek op vulkanen, dus daar wil ik alles van weten graag. Mooie trip zo te lezen allemaal en veel belevenissen. Geniet er nog lekker van!

  • 11 Oktober 2011 - 16:14

    Marc:

    Hey Globetrotter,
    Heb je al heimwee..?
    Hoeft niet hoor, 't is hier pokkeweer en veeeel duurder ;-)
    Maar we hebben geen kakkerlakken!! Haha.
    Het is nu 23:00 ongeveer daar dus je zal wel ergens in de kroeg of aan een barhangen denk?
    Veel plezier :-)

  • 11 Oktober 2011 - 17:15

    Cobie:

    Leuk verhaal weer. Vind je het niet jammer dat je die anderen niet meer ziet? Ik ga proberen een foto te sturen, ben er alleen niet zo handig in. Anders laat ik het IJtske wel doen.
    Veel plezier op je volgende trip.

  • 11 Oktober 2011 - 17:26

    Denzell:

    Lieve tante Arianne,

    Ik vind het allemaal heel leuk wat je verteld en opschrijft naar mama, maar ik begin je nu toch wel te missen :-( Kom maar snel weer naar huisje ( lees mij ) toe.

    Dikke kus

  • 11 Oktober 2011 - 17:27

    Alice:

    Ha stoere zus!

    Klinkt allemaal weer erg leuk! Ben zo benieuwd naar alle foto's! Nu eerst nog 1,5 week genieten. Have fun!!

    Dikke kus!

  • 11 Oktober 2011 - 17:48

    Christel:

    Klinkt weer allemaal onwijs gaaf!
    En blijf het zeggen, maar zo stoer dat je dit doet!!!!!! Kijken weer uit naar je volgende verslag.

    Dikke kus van ons

  • 11 Oktober 2011 - 18:20

    Lisanne:

    11uur in een bus? Door de bergen toevallig? :D Hahaha, ben benieuwd hoe het gaat/is gegaan. X

  • 11 Oktober 2011 - 19:54

    Leonie:

    11uur?? Pff wel lang zeg.. Mooie foto's trouwens op facebook! Wij hebben trouwens weer internet dus ik zeg skype!
    Viele spass

  • 11 Oktober 2011 - 20:24

    Heleen Moeder:

    doe je dat in 3 dagen die 11 uur in de bus of in enekeer het zal wel rustig worden nu je weer alleen bent kan je niet op een andere manier daar naar toe wat sneller is je heb wel indegaten dat internet het weer doet gr moek weltrust


  • 11 Oktober 2011 - 20:50

    Trudy:

    11 uur in een bus????? Weet je ook al in wat voor staat die bus is?Heeft hij remmen,piept hij en zitten de schroefjes wel vast? Sterkte en veel succes.ha ha.x

  • 12 Oktober 2011 - 09:14

    IJtske:

    Als goedmaker voor die arme diertjes ben je maar vegetarisch gaan eten ;)?

    Succes met je bustocht van 11 uur. Hopen dat ze wel regelmatig een tussenstopje hebben.
    Kus

  • 12 Oktober 2011 - 13:30

    Eef:

    Coooole foto's!!!! Je ziet er blij uit, dikke knuffel XXX

  • 13 Oktober 2011 - 12:16

    Leonie:

    Als je dit leest, wil je ons dan even bellen?? ivm aardbevingen in Bali????

  • 13 Oktober 2011 - 12:17

    Dick:

    He Ari, volg je de berichten over Bali? Eathquake? ze verwachten nog meer, dus geen luxe hotel boeken van tig verdiepingen, maar een rieten huisje ver genoeg van de zee lijkt me veiliger. alleen moet je die kakkerlakken en ander kruipgedierte voor lief nemen. Take care!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Trip to Java en Bali

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2011

.

19 Oktober 2011

Bali

14 Oktober 2011

Yogjakarta - Bromo - Ijen - Bali

14 Oktober 2011

Yogjakarta - Bromo - Ijen - Bali

11 Oktober 2011

Yogjakarta
Arianne

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 15611

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 12 Juli 2014

Trip to Nepal & Vietnam

30 September 2011 - 21 Oktober 2011

Trip to Java en Bali

Landen bezocht: