Vietnam - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Arianne Vreugd - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Arianne Vreugd - WaarBenJij.nu

Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Arianne

06 Juli 2014 | Vietnam, Mui Ne

Lieve mensen,

Zoals beloofd komt dit bericht uit een ultra ontspannen Mui Ne.

Maar hiervoor heb ik eerst 3 nachten doorgebracht in Hoi An.
Hoi An ligt ik centraal Vietnam en zonder dat ik het wist bij boeken van het hostel bleek deze aan het strand te liggen.
Mijn eerste nachten in een dorm zijn redelijk tot goed bevallen. Het is even wennen om zoveel roomies te hebben maar heb er weinig last aan ondervonden... De prijs was 5 euro per nacht dus dat maakte ook al veel goed ;-)
Door de verrassing van het strand heb ik daar besloten een extra nachtje te blijven dus in plaats van 2 nachtjes heb ik 3 nachtjes in "under the coconut tree" geslapen :-)
Extra relaxdagje kan natuurlijk nooit kwaad!
Vanuit het hostel een vlucht van Da Nang naar Saigon / Ho Chi Minh geboekt om daar de Cu Chi tunnels te gaan bezoeken. Dit was een van de redenen om naar Vietnam te gaan dus ondanks de buikellende die weer begon op te spelen wilde ik dit niet schrappen van het programma.

Via een meisje wat ik in Hanoi heb ontmoet had ik een tip gekregen voor een hostel in Ho Chi Minh en aangezien ik inmiddels aardig handig ben geworden op die apps en dankzij het geduld en de hulp van tante Heleen heb ik m'n hostel in Ho Chi Minh vantevoren geboekt. Helaas bleken hier ook alleen nog dorm bedden vrij maar zoals gezegd heb ik tot nu toe geen nare ervaringen met deze slaapzalen.
Enige lastige is als je dus naar de wc moet en er maar 1 wc is op 6 mensen...
Enfin, prijs was opnieuw goed... 7 US dollar incl ontbijt dus niet mopperen en de stad in!

Heb voornamelijk in de backpackerswijk rond gehangen en opnieuw aardig wat mensen gesproken.
Volgende dag de tour naar de tunnels gepland en aansluitend naar het war museum. Behoorlijk indrukwekkend en moest erg m'n best doen m'n licht opkomende aversie jegens Amerikanen niet verder te doen laten uitbreiden.
Ze zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde maar de mensen die ik tot nu toe in Vietnam uit de "States" heb ontmoet waren redelijk irritant...

Via het hostel een busticket geregeld naar Mui Ne waar ik, samen met Heleen, een hotel heb uitgezocht die per nacht ongeveer 3 x duurder is dan m'n laatste overnachtingen per nacht maar vond dat ik mezelf wel een beetje mocht verwennen :-)

De bus was een sleeping bus, had ik nog nooit ervaren maar hier bleken geen stoelen maar een soort achterover geklapte stoelen in te zijn. Bed is een groot woord maar het lag behooooorlijk comfortabel!

Na een busrit van 5,5 uur kwamen we aan in Mui Ne.
Lichte stress toestand omdat m'n tas uit de bus werd gehaald en ik op zeer onvriendelijke wijze werd gesommeerd om te gaan zitten om te wachten.
Ondertussen werd ik belaagd door taxi- en motortaxi chauffeurs die erop aan bleven dringen mij te brengen naar m'n hotel voor 30.000 dong (iets meer dan een euro).
Ik heb geleerd rustig te blijven dus ben gaan zitten en ondanks de zeer onvriendelijke bus medewerker een aantal keer geprobeerd te vragen wat nu de bedoeling was. Ik kreeg te horen dat er een andere bus zou komen die mij gratis naar m'n hotel zou brengen...
Na 45 minuten wachten ben ik nog even gaan checken en bleek dat er voor mij geen bus zou komen maar het slechts 5 minuten lopen zou zijn... NOT!!
Na een kilometer sjouwend met backpack alsnog een scootertaxi gepakt die mij netjes bij m'n hotel heeft gedropt.

Het hotel is meeeer dan prima en zoveel beter dan ik tot nu toe gehad heb :-)
Een zwembad voor de deur en helaas ook 15 Vietnamezen die daar weekend kwamen vieren.
Vandaag zijn ze uitgecheckt en met de excuses van de eigenaar dat ze toch wel erg luidruchtig waren beloofde hij dat de rust nu was wedergekeerd.

Mijn eerste nacht hier was ook de nacht dat het Nederlands elftal moest spelen, helaas om 3 uur lokale tijd dus een bar opzoeken had weinig zin.
Gelukkig heb ik (hoe luxe!) een tv op m'n kamer en om 2.55uur m'n wekker gezet.
De tv heb ik aangezet maar de eerste 90 minuten heb ik niks van meegekregen :-D
Toen de verlenging begon was ik klaar wakker en heb de penalties vol adrenaline en met familie op de whatsapp beleefd.
In je eentje springen in de kamer had er voor omstanders nogal vreemd uit gezien maar dat kon me vrij weinig schelen!

Nu hopen dat woensdag ook positief eindigt zodat ik de finale gezellig in Nederland kan kijken... Fingers crossed!!

Op dit moment zit ik ergens een jus d'orange te drinken omdat m'n buik weliswaar iets rustiger lijkt maar ik geen risico wil lopen op nog meer wc-sessies.

Mijn plannen in Mui Ne zijn vrij saai te noemen... Het enige wat ik wil doen zijn de zandduinen zien die nogal indrukwekkend moeten zijn en misschien een dag een scooter huren om wat winkeltjes op te zoeken.
Ik heb al gezegd dat ik niet aan souvenirs doe dit keer tenzij er echt specifieke wensen zijn... Maar voor Denzell en Jill kan ik voor m'n gevoel niet met lege handen terugkomen. Winkeltjes hier zijn nogal... Euhm.., beperkt dus moet nog even op zoek.

Het aftellen is begonnen en m'n eerste dagen in Kathmandu lijken wel een eeuw geleden!
Ondanks alles is het allemaal toch redelijk snel voorbij gegaan en zie ik uit naar het moment dat ik land op Nederlandse bodem om zoals eerder gezegd m'n lieve hondje, familie en vrienden te knuffelen.

Ik heb hier genoeg tijd om m'n reis te evalueren en kan niet anders zeggen dat het mentaal en lichamelijk one hell of a ride is geweest met diepte maar vooral hoogtepunten.
Mede dankzij jullie support heb ik de dieptepunten overleefd en vond het erg leuk om de hoogtepunten met jullie te delen.
Dank voor al jullie interesse en medeleven!!!

Ik ga nog even een paar nachtjes genieten van het niks-doen... Hoewel dat nogal onnatuurlijk voelt op dit moment maar mezelf kennende komt dat vast goed aangezien niks-doen een van m'n grote talenten is :-p

Tot snel!!!

Be happy :-)
Heeeeel veel liefs xxxxx

  • 06 Juli 2014 - 17:54

    Trudy :

    Ga nog lekker niks doen meid en
    nog 6 nichtjes slapen,tot dan.XX

  • 06 Juli 2014 - 18:19

    Leonie:

    Lekker weer bijna thuis! ! :) geniet er nog van

  • 06 Juli 2014 - 18:26

    Cobie:

    Genieten nog even.

  • 06 Juli 2014 - 20:52

    Pieta Freke:

    Wat een geweldige reis, met heel veel verrassingen. Wat goed dat je dit gedaan hebt, ik vind het héél knap van je, maar ik kan me zo voorstellen dat je straks ook weer blij zal zijn, als je idd. weer op hollandse bodem zal staan...Geniet nog even van je rust... Hopen dat je weer alleen (of met meerdere Nederlanders) kan gaan juichen aanstaande Woensdag !!!Goede reis terug !!!

  • 06 Juli 2014 - 22:05

    Christel :

    Geniet nog even Arian! Je hebt het meer dan verdiend!
    Wat een belevenissen! Tot heel snel!!
    X

  • 06 Juli 2014 - 22:41

    Ijtske:

    Nog even genieten! Zie je snel xxxxxx.

  • 13 September 2018 - 12:26

    Rebecca:

    Hoi Arianne!

    Hoewel dit al super lang geleden is heb ik toch een paar vraagjes aan je.
    Ik ga binnenkort een zelfde soort reis maken, en was heel benieuwd naar een aantal dingen. Zou je via mijn mail contact met me op willen nemen?

    Groetjes,
    Rebecca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arianne

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 2010
Totaal aantal bezoekers 15598

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 12 Juli 2014

Trip to Nepal & Vietnam

30 September 2011 - 21 Oktober 2011

Trip to Java en Bali

Landen bezocht: