And we're off... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Arianne Vreugd - WaarBenJij.nu And we're off... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Arianne Vreugd - WaarBenJij.nu

And we're off...

Door: Arianne

Blijf op de hoogte en volg Arianne

01 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Daar zit ik dan... in een mooi hotel 2 km van het vliegveld van Jakarta.

Even bij het begin beginnen;

30 september de wekker, slecht geslapen want heb altijd de angst me te verslapen voor een vakantie, op zich natuurlijk geen ongegronde angst :)
Djara'tje is ook het laatste nachtje nog bij me geweest omdat IJtkse mee wilde naar Schiphol, afscheid viel me nog best zwaar hoor. Is toch m'n kleine ratje die ik een hele lange tijd niet ga zien.
Na heel veel geslik en een klein traantje op naar Rijnsburg waar pap en mam al zaten te wachten (uiteraard waren we IETS te laat).

Vond het heel fijn dat zij bij mij bleven tot ik was ingecheckt en uiteindelijk in de rij stond voor m'n visum.
Na nog wat laatste knuffel en zwaai-partijen gingen ze echt weg en was ik alleen.
Tijd ging mieters snel, nog even alle lieve vakantiewens-smsjes/appsjes en pingen beantwoord, sigaretten gescoord, wat gegeten en toen bleek de gate al dicht te gaan. Ook dat wordt een soort traditie maar wat bleek... naast de gate was nog een smoking area, induiken dus!!! Rij met wachtende mensen voor me in de gaten houdend en op het laatste moment de laatste controle door.

Vliegtuig was niet helemaal vol en ik zat naast een Indonesische man die blijkbaar alle reclameliedjes uit z'n hoofd kende dus die was hele tijd vrolijk aan het meezingen. Verder een behoorlijk lawaai op het moment dat meneer ging eten dus hoopte stiekem dat hij er op de tussenstop op Dubai uit zou moeten.. niet dus :)
Hij vroeg me wel van stoel te wisselen omdat het hem was opgevallen dat ik weinig naar de wc moest (Eef, je bent dus niet de enige die let op mijn toiletgebruik ;)) en hij mij niet steeds wilde lastigvallen.
Nu ben ik de rotste niet dus heb hem van stoel gewisseld.

Dankzij mijn lieve vriendinnetje had ik een behoorlijk rustgevende medicijnvoorraad in m'n tas dus voor het opstijgen hopla, onder de dope dan maar!
Heerlijk een paar uur buiten westen geweest waardoor de tijd gelukkig snel voorbij ging.

Goede vluchten gehad, geen bijzonderheden.

En toen... lopend naar de bagageband om m'n backpack op te halen, gaat m'n nieuwe handbagagetas (waar ik zo blij mee was) stuk, natuurlijk bezweken onder het gewicht, hengsel gebroken en rits die open blijft.
Rugtas kwam vrolijk voorbij op de band en terwijl ik een noodreparatie probeerde toe te passen moest ik nog een soort achter m'n rugtas aanrennen.

Eigenlijk allemaal best voorspoedig, uiteindelijk strompelend met rugtas en handtas naar de uitgang op zoek naar het mannetje met m'n naambordje.
Kon kiezen tussen links en rechts, ik besloot voor links te gaan maar dat bleek verkeerde keus. Zweet gutste inmiddels van m'n gezicht... all the way back naar de rechterkant en daar, aan het einde van de lange rij mensen met bordjes zag ik mijn naam!!!
Ik kon die jongen wel om z'n nek vliegen, maar heb ik bij nader inzien toch maar niet gedaan :)

Hij bracht me via binnendoorweggetjes naar een straat waar ik heel even moest wachten tot m'n bussie zou aankomen.
Transfer naar hotel, allemaal prima.
Was denk ik rond 9.30uur lokale tijd in het hotel en kreeg te horen dat ik tot 14.00uur moest wachten om in te checken. Daar werd ik natuurlijk al weer een beetje kriegel van maar heb mezelf streng toegesproken dat die paar uur ook niet uitmaakt en dat ik nog dagen genoeg heb.
Uiteindelijk riep deze lieve meneer mij rond 11.00uur dat er een kamer gereed was en dat ik kon inchecken, FANTASTISCH!!! Eindelijk lekker douchen, joehoeeee!!

Hotelkamer is helemaal goed, lekker ruim, mooie badkamer. Gelijk even internet geregeld dus zit nu aan een bureautje dit verslag te typen.

Heerlijk onder de douche geweest, sandwich via roomservice besteld, The voice of Holland via internet gekeken (haha, dat wil ik dan weer net niet missen in Nederland) en een dutje gedaan. Om 8 uur wakker geworden en toen besloten dat het tijd was voor een massage dus hop, naar de spa en daar een massage in de kamer gereserveerd.

Internet deed het (weer) niet, had ik al 2 x iemand voor laten komen dus vandaar nu "pas" dit verslag.

Is inmiddels 12 uur hier dus ga zo maar eens slapen. Morgen eerst ontbijten, tas inpakken en informeren wat de beste en goedkoopste mogelijkheid is om van hier naar m'n volgende hotel in Bogor te komen.

Zit hier beetje in the middle of nowhere dus nog weinig gezien van het land. Hoop dat Bogor een leuk centrumpje heeft waar ik beetje kan struinen en alvast wat cultuur kan proeven.

Lieverds...dit was 'm voor nu.
Vond het helemaal leuk om jullie reacties te lezen, dus vooral blijven doen!!!

Dikke kus


  • 01 Oktober 2011 - 17:27

    Heleen:

    AVONTUUR GAAT NU ECHT BEGINNEN!!!

  • 01 Oktober 2011 - 17:31

    Leonie:

    Ja hoorrr heeft ze gewoon al een massage achter de rug!! Heerlijk hoor sis, geniet er van. Slaap lekker x

  • 01 Oktober 2011 - 17:33

    Je Moeder:

    had het wel een beetje moeilyk toen je weg ging ik dacht rot kind waarom wil je dit nu maar het komt goed hoop datje je goed vermaakt maar dat gaat goed zo te lezen met je massage al prima nou lekker slapen en tot morgen

  • 01 Oktober 2011 - 17:51

    Eef:

    Ha lieverd, wat goed om te horen dat je een 'redelijk' voorspoedige start hebt gehad! Haha, dat jij weer net naast zo'n smakker zit in het vliegtuig... Balen van je tas, mooi nieuw Javaans exemplaartje scoren dan maar. Heerlijke 1e massage in een lange reeks van vele, ja toch... Lekker rustig aan en bijkomen.
    Dag stoere Jannes, vind het zoooooo gaaf dat je avontuur is begonnen, ben benieuwd naar het vervolg. Liefs

    NB smoking area naast de Gate?????? Waar???????? Xxxxxxxxxxx

  • 01 Oktober 2011 - 18:02

    Dick:

    He Arianne, volgens mij kan je gewoon met de trein ( nou ja, boemel) is als ik het me goed herinner een klein stukje en een belevenis op zich.

    Veel plezier.

  • 01 Oktober 2011 - 18:14

    Rob, Christel & Lynn:

    Blij dat je er veilig bent! Geniet ervan, maar zo te lezen gaat dat wel lukken!

    Dikke kus van ons 3tjes

  • 01 Oktober 2011 - 18:22

    Mike En Alice:

    Ik heb je gelukkig al even gesproken vandaag. Hoop dat je lekker kunt genieten van de massage. Slaap lekker sweet little sis. Dikke x van ons

  • 01 Oktober 2011 - 18:27

    Denzell:

    Hoi lieve tante Arianne. Ik ben vandaag lekker even naar het strand geweest. Gaat ietsje beter met me, maar moet nog wel héél veel hoesten en daar word ik soms een beetje boos om. Ga nu maar lekker slapen, ik ga dat ook proberen. Welterusten. Handkus!

  • 01 Oktober 2011 - 19:31

    Cobie:

    Zo, het begin is er. En al het nodige meegemaakt. Met Djara alles goed. Ze ligt lekker bij Co op de bank te slapen.

  • 01 Oktober 2011 - 20:35

    Marianne:

    Heej arian! Heel veel plezier in indonesië echt supergaaf! Xxx

  • 01 Oktober 2011 - 23:38

    Dorothea:

    Hallo, leuk zo'n berichtje van je te lezen. Zo te lezen gaat alles zoals je mag verwachten in Azië. Eigenlijk nogal vlot, want ik heb andere dingen daar meegemaakt. Even wennen aan het weer daar, maar dat komt wel goed. Geniet ervan en ik hoop meer verslagen van je te lezen. Groetjes Dorothea
    Ps de sigaretten zijn daar erg goedkoop, moeten wel nog in de folie zitten!

  • 02 Oktober 2011 - 08:07

    Ijtske:

    Nu al veel mee gemaakt en je bent pas een dag onderweg :). Had je wel de goede massage genomen niet zo'n thaise die we toen hadden :s.
    Kus

  • 02 Oktober 2011 - 08:34

    Marc:

    Hey Arianne.
    Fase 1 achter de rug, nu genieten.
    Zo te lezen heb je het allemaal goed voor elkaar!!!
    Roomservice, massage, beetje internetten, relaxed hoor.

    Selamat bersenang-senang.

  • 02 Oktober 2011 - 20:03

    Jan Truus Kim:

    hey arianne,

    leuk om van je te horen en dat het avontuurtje gaat beginnen. heel veel plezier!!! geniet ervan!! dikke kus van ons

  • 03 Oktober 2011 - 08:12

    Katinka:

    Veel plezier aar!!!!! Geniet ervan!!!
    Leuk om je zo een beetje te kunnen volgen!! xxx

  • 03 Oktober 2011 - 12:52

    Jessica:

    zo dat klinkt goed zeg; mooi hotel, heerlijke massage. Oke een paar kleine strubbelingetjes (goeie tas heb ik uitgekozen he...pff heb ik weer of..je hebt dat ding helemaal volgepropt, zie ik je ook wel voor aan), maar goed nu gaat t avontuur echt beginnen. Spannend! geniet ervan!! en tot snel (zie je wel dat ik mn mail check...). Dikke kus,jess

  • 03 Oktober 2011 - 13:32

    Debbie:

    Erg leuk om het verslag te lezen.. Weet zelf ook hoe leuk het is om reacties erop te krijgen..
    Lekker hoor dat je een massage heb genomen..
    Ik wens je heel veel plezier met je reis!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Trip to Java en Bali

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2011

.

19 Oktober 2011

Bali

14 Oktober 2011

Yogjakarta - Bromo - Ijen - Bali

14 Oktober 2011

Yogjakarta - Bromo - Ijen - Bali

11 Oktober 2011

Yogjakarta
Arianne

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 15626

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 12 Juli 2014

Trip to Nepal & Vietnam

30 September 2011 - 21 Oktober 2011

Trip to Java en Bali

Landen bezocht: