Katwijk - Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Arianne Vreugd - WaarBenJij.nu Katwijk - Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Arianne Vreugd - WaarBenJij.nu

Katwijk - Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Arianne

29 April 2014 | Nepal, Kathmandu

Namaste (Autocorrect maakt hier meteen nagemaakt van... Hmm)

Ik ben er!!

Zondagavond, dankzij m'n lieve pap, alle spullen in de rugzak weten te krijgen, muziek op m'n iPod gezet en rond half 3 gaan slapen... Maandagochtend huisje beetje op orde en toen was het dan echt zo ver.
Ik voelde me verre van dat dappere meisje waar jullie over schreven... Man, wat was ik gespannen!!
Afscheid nemen viel op bepaalde momenten echt wel zwaar, ondanks dat ik weet dat het "maar" 2,5e maand is... Voelde het op dat moment als 2,5 jaar.
Na de nodige traantjes dan toch echt richting Schiphol.

IJtske, Leonie en Linda brachten mij weg en als extra support was daar (tante) Heleen. Heeeeeel fijn want omdat ik geen reactie meer had ontvangen van de vrijwilligersorganisatie ben ik hen op Schiphol eens gaan bellen of het allemaal wel goed was afgesproken...
Ik had blijkbaar bevestigingen moeten ontvangen per mail en dat was dus niet het geval... (lichte stress)
Tot mijn slimme zusje ineens bedacht dat ze ook wel eens in m'n spambox konden zitten... En mieters! Daar stonden ze.
Inmiddels was ik terug gebeld door de organisatie en werd mij verzekerd dat alles geregeld was.

Enigszins gerustgesteld ook afscheid genomen van de uitzwaai-ploeg en richting vliegtuig.
Was nog even bang dat ik met m'n hele apotheek niet door mocht, met de spullen die ik mee heb kan ik heel Nepal voorzien van medische materialen :-D

Turkish Airlines is top!! Voldoende beenruimte, goed eten, aardige (lees: knappe) stewards. Kortom, helemaal prima!
Overstappen vind ik altijd wat spannend maar ook dat ging vloeiend.
Vlucht naar Kathmandu zat niet vol waardoor mijn klets-grage buurman verhuisde naar een andere rij waardoor ik heeeeeerlijk 2 stoelen naast elkaar had. Prima dutjes gedaan dankzij de pammetjes van mijn lieve vriendinnetje.
Landing duurde ongeveer een uur omdat we geen toestemming kregen te landen op Kathmandu, reden onbekend.
Visum duurde minstens net zo lang, al het voorwerk van thuis was blijkbaar niet nodig want daar heeft niemand om gevraagd.
Formuliertje hier, formuliertje daar, van balie 1 naar balie 2 en uiteindelijk door naar buiten.
(Probeer zo nu en dan alvast te mediteren op dat soort momenten om niet in een soort waanzin te geraken van ongeduld, haha)

Mannetje stond keurig met bordje met mijn naam, spullen in de auto en op naar het guesthouse.

Heb daar gewoon warm water en wifi, helemaal luxe!! Elektriciteit alleen probleempje maar na paar uur deed ie het weer.
Even dutje gedaan, douche genomen en gewacht tot telefoon was opgeladen (je weet nooit wanneer de stroom weer wegvalt) en de stad in.
Dat electriciteit is echt vaag, nu is het weer uit en zeggen ze dat het om 9 uur vanavond weer "aan" is tot morgenochtend 4 uur...

Even iets gegeten en gedronken, op zoek naar een bank, Nepalese simkaart gekocht (voor de liefhebber; ik ben te bereiken via +9779813368403 de aankomende 6 weken), watertje gekocht en op zoek terug naar guesthouse.
Kan nog niet helemaal wijs worden uit de straten hier... Beetje doolhof, heb 3 verschillende kaarten en ze lijken alle 3 niet echt op elkaar...
En ben al niet zo'n held met kaarten en de weg zoals velen van jullie al weten :-p
Verder houd ik het vanavond rustig, weinig zin om te verdwalen en in het donker moeten zoeken naar m'n guesthouse.

Die kosten hier zijn trouwens echt lachwekkend! Net gegeten en gedronken voor 420 Rupees, Sprite gedronken voor 50 Rupees (wilde geen cola light bestellen want die kost wel 110 Rupees) en 2 flesjes water en flesje cola kosten 150 Rupees.
1 euro is ongeveer 135 Rupees dus reken maar uit....
En dan word ik waarschijnlijk nog zwaar opgelicht :-s

Morgen heb ik via het guesthouse een tour geregeld om de hotspots van Kathmandu te gaan bekijken, rond gereden worden in een auto en zelf zo min mogelijk uitzoeken hoe ik van A naar B moet klonk te verleidelijk (onthoud dat ik de luie backpacker ben :-D)

Volgende update komt hopelijk donderdag als ik zonder gekke fratsen in Pokhara ben aangekomen na een busreis van 7,5 uur... Yups, 7,5uur!

Dikke kus, knuffels en liefs!


  • 29 April 2014 - 15:51

    Ijtske:

    Nu al een heel avontuur, en dan ben je nog niet eens echt begonnen.
    Lekker genieten nu!

  • 29 April 2014 - 15:55

    Alice:

    Daar is ze dan, stoer zusje! Fijn dat het allemaal soepel lijkt te verlopen. Heel veel plezier en rust nu nog maar even goed uit. En geniet vooral nog even van het "luxe";-)

    Love you!

  • 29 April 2014 - 16:28

    Jolanda Hartzema:

    Leuk je avontuur zo te kunnen volgen! Ben benieuwd naar je volgende verslag :). Ik vind je erg dapper hoor! Groetjes xx

  • 29 April 2014 - 17:27

    Trudy:

    Ik vind je nu al een held,veel plezier nog.

  • 29 April 2014 - 18:08

    Heleen:

    Nou heb je verslag gelezen ging gelukkig goed nu goed uit rusten voor het echte wer

  • 29 April 2014 - 18:23

    Leonie:

    Yeahh ze is er :) gelukkig alles goed gegaan!! Veel plezier nog xx

  • 29 April 2014 - 20:21

    Christel:

    Have fun! Leuk je nu al zo te volgen! X

  • 29 April 2014 - 21:20

    Roeline:

    Super leuk om je zo te volgen. Al die avonturen.. Veel plezier! Xx

  • 29 April 2014 - 21:38

    Cobie:

    Gelukkig is alles goed gegaan. Geniet ervan.

  • 29 April 2014 - 21:41

    Eef:

    Yihaaaaaaaa!!! Ja hoor, ze heeft 't gewoon gefixt!!! Knappe stewards? Cittytour met privéchauffeur???? Goede start skattie, super gaaf! En wat schrijf je lollig, feestje om te lezen. Dikke knuffels Xxxx

  • 29 April 2014 - 23:53

    Linda:

    Fijn dat alles goed is gegaan! Ben nu al benieuwd naar je volgende verslag! Haha! Have fun!! xx

  • 30 April 2014 - 09:12

    Ada:

    Gelukkig alles goed gegaan, geniet nog even van je rust en dan....aan de slag!

  • 30 April 2014 - 20:57

    Remi:

    Te gekke stad, te gek dat je het gedaan hebt. Heel veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arianne

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 15625

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 12 Juli 2014

Trip to Nepal & Vietnam

30 September 2011 - 21 Oktober 2011

Trip to Java en Bali

Landen bezocht: